if there is no live broadcast, the last video is shown. Please refresh the page for the live broadcast.
If you like our site.
Please share us with your friends on social networks.

Record News (formerly Rede Mulher) is the first free 24-hour terrestrial news channel in Brazil and the third Brazilian news channel launched after GloboNews and BandNews TV. It belongs to RecordTV.

In 1953, TV Record became the second Brazilian broadcaster (the first was the extinct Rede Tupi). As the network celebrates its 54th anniversary, a new channel has been launched. This is the first terrestrial and open news channel in Brazil. The live broadcast button was pressed at 20:15 (Brazilian time) by then-president Luiz Inácio Lula da Silva and the owner of the network Edir Macedo.

Through its subsidiary Record Europa, Record News is widely available on digital platforms in Portugal. It is a simultaneous Record News broadcast with some local content mainly in Brazil. Two days before the launch of Record News, the vice president of Organizações Globo, Evandro Guimarães, accused Rede Record of owning two television channels, Rede Record and Record News, and traveled to Brasília to meet with government authorities, including the Minister of Communications, Hélio Costa. , within the city of São Paulo. Under Brazilian law, it is illegal to own more than one television station in a city.

When Guimarães' trip to Brasília appeared on a blog in the Folha de S. Paulo newspaper, Rede Record attacked Rede Globo in an editorial in Jornal da Record, accusing it of trying to save the media's monopoly. and news, and also claimed that Rede Globo feared Record News because Rede Globo, owner of its own news channel Globo News, would lose advertising revenue from Globo News to Record News, claiming that it was a cable-only channel paid out.

Rede Record also said that Record News is located outside the city of São Paulo, so Record News broadcasts legally. Rede Record also spoke about Rede Globo's previous negotiations, which would be illegal and criminal under Brazilian law, and Rede Globo's relationship with the Brazilian Military Dictatorship. Rede Globo also claimed to represent another television rival, Rede Bandeirantes, but Rede Record said Rede Bandeirantes has two channels in São Paulo.